Veel gestelde vragen (FAQ)
Hoe betaal ik mij factuur
1. Op welk moment ontvang ik mijn factuur?
Ongeveer 1 week voor de huurdatum ontvangt u van ons de factuur. Mocht u deze eerder willen ontvangen, dan kunt u contact met ons opnemen per mail of telefonisch.
2. Op welke manieren kan er betaald worden?
De factuur kan betaald worden door middel van overschrijving via de bank, of via de ideal-link die u bij de factuur ontvangt. Tevens kunt u bij aflevering van het springkussen contant aan onze chauffeur betalen.
3.Wanneer moet ik betalen hebben voldaan?
De factuur moet voor de huurdatum voldaan zijn.
Diensten voor het huren van springkussens
4. Worden de springkussens/attracties ook opgebouwd?
U kunt ervoor kiezen de springkussens volledig te laten opbouwen/afbouwen of hulp bij opbouw/afbouw te ontvangen. Hulp bij op,- of afbouw houdt in dat naast de chauffeur u een handje meehelpt bij het opbouwen van de attractie. In stap 2 van het bestelproces via onze site kunt u hier per attractie voor kiezen en ziet u welke kosten hieraan verbonden zijn.
5. Kan ik de springkussens/attracties laten bezorgen?
Wij bezorgen onze attracties door heel Nederland. In stap 3 van het bestelproces via onze site kunt u hiervoor kiezen. U vult uw postcode in en kiest dan ‘bezorgd en opgehaald vanuit [de locatie het dichts bij het bezorgadres]’. U ziet direct de kosten die hieraan verbonden zijn.
6. Kan ik begeleiding krijgen bij een springkussen/attractie?
Er is mogelijkheid tot het laten begeleiden van een attractie. Dit is echter wel op aanvraag. Hier kunt u in stap 2 van het bestelproces, per attractie, voor kiezen. De kosten die hieraan verbonden zijn, bedragen €45 per uur, per begeleider. De totale kosten ziet u direct. De begeleider huurt u per attractie in, deze kan dus niet verantwoordelijk worden gehouden voor het begeleiden van meerdere attracties.
7. Wordt de stroomvoorziening door Vcompany geregeld?
Nee. De stroomvoorziening word door de huurder zelf geregeld. Bij de gekozen attracties staat op de website wat u hierbij geleverd krijgt, zoals blowers en verlengsnoeren. Er is wel een mogelijkheid tot het bij huren van haspels.
Het bestellen van een springkussen
8. Kan ik een springkussen/attractie last minute bestellen?
U kunt last minute een attractie bestellen zolang de website dit aangeeft. Als uw gekozen huurdatum binnen 5 werkdagen is, dan bent u genoodzaakt naar ons kantoor te bellen. Telefonisch worden de mogelijkheden besproken en mogelijk akkoord gegeven.
9. Hoe kan ik de beschikbaarheid van een springkussen nagaan?
Als u uw gekozen attracties in uw winkelmand heeft geplaatst, dan ziet u per attractie een rood of groen bolletje. Een rood bolletje betekent dat de attractie niet meer beschikbaar is op de gekozen data. Een groen bolletje betekent dat de gekozen attractie nog wel beschikbaar is op de door u gekozen data.
10. Wanneer krijg ik een bevestiging van mijn order?
Na het plaatsen van uw order via onze website, ontvangt u binnen enkele minuten een bevestigingsmail. Het is van belang dat u deze goed controleert.
11. Kan ik extra producten bij mijn bestaande order huren?
Na het plaatsen van uw order kunt u uw order nog steeds aanpassen. U kunt uw wensen telefonisch of per mail aan ons doorgeven, wij zullen u zo goed mogelijk proberen te helpen. Maak vooral niet nog een order aan op de website. Dit kan zorgen voor dubbele orders op uw naam.
12. Kan ik mijn afleveradres/tijd veranderen?
Tot één week voor de huurdatum kunt u uw afleveradres of levertijd veranderen, dit echter wel in overleg. Dit kunt u telefonisch of per mail aan ons doorgeven. Wilt u binnen één week het afleveradres of tijd veranderen, neem dan telefonisch contact met ons op.
13. Kan ik mijn order annuleren?
Binnen 3 weken voor de huurdatum kunt u uw order vrijblijvend annuleren. Als u binnen 3 weken voor de huurdatum wilt annuleren, dan zijn wij genoodzaakt 50% van de totale huursom in rekening te brengen. Annuleert u uw order binnen één week voor de huurdatum, dan brengen wij 100% van de totale huursom in rekening. U kunt uw order altijd binnen één jaar kosteloos verplaatsen, afhankelijk van beschikbaarheid en in overleg. Zie artikel 9 van onze Algemene Voorwaarden.
14. Kan ik het certificaat van een springkussen/attractie krijgen?
Al onze attracties zijn gecertificeerd. Wilt u een certificaat ontvangen? Vraag deze dan per mail aan. Deze ontvangt u per mail van ons.
15. Wanneer heb ik valmatten nodig?
Als u uw attractie op een harde ondergrond plaatst, is het raadzaam om valmatten bij de attractie te huren. Hier kunt u voor kiezen in stap 2 van het bestelproces via onze site.
Problemen bij het opbouwen/afbouwen van een attractie/springkussen
16. Mijn springkussen wordt niet hard, hoe kan dat?
Als uw springkussen niet hard wordt, kan dat meerdere oorzaken hebben. Het zou kunnen dat de luchtgaten aan de zijkanten van het springkussen niet goed dicht zijn, maak deze goed dicht d.m.v. de lussen of de rits. Het zou ook kunnen zijn dat de blower te weinig stroomkracht heeft doordat deze aan te veel haspels/verlengsnoeren is aangesloten of dat de stroomgroep overbelast is. Een derde oorzaak kan zijn dat er ergens een gat of scheur in het kussen zit, mocht dit het geval zijn, neem dan telefonisch contact met ons op, wij zullen een passende oplossing vinden
17. Hoe kan ik mijn springkussen het beste afbouwen?
Op onze website vindt u bij alle springkussen een handleiding. Hierop wordt duidelijk uitgelegd hoe u het kussen het beste af kunt bouwen.
18.Hoelang duurt het opbouwen/afbouwen van een springkussen/attractie?
Dit is afhankelijk van het type springkussen dat u huurt. Op onze website vindt u per springkussen bij de product eigenschappen terug hoe lang het opbouwen per kussen duurt.
19. Mijn springkussen/attractie is vies, nat, kapot of er mist iets, wat nu?
Mocht u een vies, nat of kapot kussen ontvangen, belt u dan naar ons kantoor of bel ons noodnummer (06-22144374) voor een passend advies. Wanneer u achteraf een klacht heeft over het kussen is dit lastig voor ons te beoordelen.
Bestel/afhaal en ophalen/terugbreng tijden/ transportafmetingen
20. Wanneer kan ik de gehuurde springkussens/attracties terugbrengen?
Enkele dagen voor de huurdatum neemt onze planner telefonisch contact met u op. In overleg wordt er besproken wanneer u de gehuurde attracties terug moet brengen. Wij zullen zo veel mogelijk rekening proberen te houden met uw wensen.
21. Wanneer hoor ik mijn ophaal en afhaal tijden?
Enkele dagen voor de huurdatum neemt onze planner telefonisch contact met u op. In overleg wordt er besproken wanneer wij de attracties komen brengen en ophalen. Wij zullen zo veel mogelijk rekening proberen te houden met uw wensen.
22. Wat zijn de transport afmetingen van het springkussen/de attractie?
Op onze website vindt u bij elke attractie de transportafmetingen. Let op: niet alle attracties/springkussens kunnen worden afgehaald.
Attractie gebruik regels
23. Het gaat regenen wat moet ik met mijn springkussen/attractie doen?
Als er een mogelijkheid is, dan is het fijn als de attractie overdekt geplaatst kan worden. Als dit geen optie voor u is dan is het in verband met veiligheidsredenen aan te raden om geen gebruik meer te maken van het springkussen. Rol het springkussen dan zo droog en schoon mogelijk op en leg hem overdekt neer. Kiest u er toch voor om het kussen te laten staan? Zorg er dan voor dat de blower beschermt is tegen de regen.
24. Bij welke windkracht mag een springkussen/attractie blijven op staan?
Het is wettelijk bepaald dat er vanaf windkracht vijf geen gebruik meer mag worden gemaakt van een luchtkussen. Laat het springkussen leeglopen en rol hem op, zo worden ongelukken voorkomen. Ook bij een lagere windkracht is het noodzakelijk de veiligheid van de personen op het kussen in acht te nemen. Bij twijfel neemt u contact op met kantoor.
25. Mag er met water of zeep op een springkussen gespeeld worden?
Nee, dit mag niet. Enkel bij de waterattracties mag er water worden gebruikt.
26. Hoeveel mensen kunnen er tegelijk op een springkussen/attractie spelen?
Op onze website vindt u per attractie, bij de productie eigenschappen terug, hoeveel personen er maximaal tegelijk op het springkussen mogen spelen.
Gewenste plek en ondergrond
27. Op wat voor ondergrond kunnen de springkussens/attracties geplaatst worden?
De attracties kunnen op zowel op een harde als een zachte ondergrond geplaatst worden. Als een springkussen/attractie op een harde ondergrond wordt geplaatst, is het raadzaam om er valmatten bij te huren. Deze kunnen neergelegd worden op de plekken waar er valgevaar van het springkussen is. Springkussens mogen nooit op een zandgrond geplaats worden (strand).
28. Hoe wordt het springkussen/de attractie op bepaalde ondergronden vastgemaakt?
Op een zachte ondergrond kunnen springkussens door middel van haringen in de grond vastgemaakt worden. Als een springkussen op een harde ondergrond wordt geplaatst dan zijn er meerdere mogelijkheden, u zou dan een steen/tegel weggehaald kunnen worden zodat er een haring bevestigd kan worden. Als dit geen optie is, dan kan het springkussen door middel van spanbanden aan een hek/boomschutting/paal et cetera vastgezet kunnen worden. U dient dit altijd van te voren aan ons door te geven.
Korting en sponsoring
29. Ik zou graag korting ontvangen, kan dit?
Door een verhoging van onder andere de brandstofprijzen en achtergebleven gevolgen van de coronacrisis, hebben wij ervoor gekozen om onze springkussens/attracties scherp te prijzen op de website. Helaas is er geen extra korting mogelijk.
30. Is er een mogelijk voor sponsoring want ik wil iets doen voor een goed doel?
Er zijn mogelijkheden voor het sponsoren van een springkussen. Kijk op onze website onder het kopje ‘sponsor kussens’ voor de kussens en bijbehorende voorwaarden.